Patent- og Varemærkestyrelsen: Patent- og Varemærkestyrelsen i Ikast søger administrativ sagsbehandler til sektionen for forretningssupport

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du give vores kunder en god serviceoplevelse og bidrage til en stabil og sikker drift? Har du lyst til at arbejde med administrativ sagsbehandling inden for patent- og varemærkelovgivningen? Så er det dig, vi søger! 

Patent- og Varemærkestyrelsen i Ikast søger en administrativ sagsbehandler til sektionen for Forretningssupport Produktion (FSP).

Sektionen består af to hovedområder: varemærke og design, samt patent og brugsmodel.

Stillingen vil være fokuseret på varemærke, men da vi har mange tværgående berøringsflader, vil man over tid stifte bekendtskab med alle hovedområder og samarbejde på tværs af organisationen. Vi er 12 medarbejdere i sektionen.

Om jobbet

Som administrativ sagsbehandler i FSP vil dit daglige arbejde hovedsageligt bestå i sagsbehandling af styrelsens sager på varemærkeområdet.

Her er eksempler på konkrete opgaver, du kan komme til at løse:

  • Forberedelse af sagsbehandlingsprocessen og klargøring af sager.
  • Behandling og notering af ændringer i vores registre.
  • Formalbehandling.
  • Journalisering af henvendelser fra vores kunder.

Du vil naturligvis få en grundig oplæring i dine opgaver, men vi har også en forventning om, at du har lyst til at lære og selvstændigt bidrager til at sikre en løbende udvikling.

Vi arbejder med en stor grad af gennemsigtighed i opgavestyringen og i de procedurer, der understøtter sagsbehandlingen. Det er vigtigt for os at have et velfungerende opgavefællesskab.

Fællesskab og mulighed for hjemmearbejde

Vi har fokus på at have et godt fællesskab i sektionen, samt at vi fagligt og socialt finder gode balancer i hverdagen. Vi arbejder sammen for at løse vores opgaver med en høj kvalitet, med den bedste kundeservice og til tiden.

Vi arbejder bevidst med digitale redskaber, der understøtter en fleksibel opgaveløsning. Derfor er hjemmearbejde også en mulighed. Vi har en kultur, hvor der er en god balance imellem fysisk fremmøde, hjemmearbejde og et godt fællesskab. 

Om dig

Du er den rette person til jobbet, hvis du kan sætte hak ved et eller flere af disse karaktertræk:

  • Du trives med opgaver, der spænder bredt. Du motiveres af, at stillingen rummer mange forskellige typer af administrative opgaver. Fra rutineprægede opgaver til sager med kompliceret sagsbehandling.
  • Du arbejder struktureret og har sans for detaljer. Du går struktureret til værks med dine opgaver og arbejder omhyggeligt med detaljerne, men du trives også, når du skal levere med kortere frister.
  • Du kan arbejde selvstændigt. Du kan arbejde selvstændigt og proaktivt med opgaverne.
  • Du er god til at kommunikere med vores kunder og dine kollegaer.

Derudover forestiller vi os, at du:

  • Er kontoruddannet, professionsbachelor i offentlig administration eller lignende.
  • Er en god formidler skriftligt og mundtligt på dansk og engelsk.
  • Har gode IT-kompetencer.
  • Har erfaring fra lignende stilling – dette er en fordel, men ikke et krav.

Om os 

Patent- og Varemærkestyrelsen er en dynamisk, moderne og markedsorienteret del af Erhvervsministeriet. Vi beskæftiger ca. 200 medarbejdere, hvoraf 45 er placeret i Ikast. Vi udsteder patenter og registrerer brugsmodeller, varemærker og design. Herudover hjælper vi virksomheder med at skabe værdi ud af deres idéer.

Ansættelsesvilkår 

Der er tale om en fuldtidsstilling i Ikast. Ansættelsen er hurtigst muligt eller pr. 1. november 2023. Du ansættes efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og relevant faglig organisation.  

Ansøgning

Lyder jobbet som noget for dig, så søg stillingen via knappen "Ansøg dette job" senest den 10. september 2023. Vedhæft venligst dit CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag sammen med din ansøgning. Læs mere om os på vores hjemneside www.dkpto.dk

Yderligere informationer om selve jobbet kan fås ved henvendelse til sektionschef Jens W. Clausen tlf. 21 24 30 28.  Spørgsmål om løn og ansættelsesvilkår kan stilles til HR-rekrutteringspartner Zenia Lotus Hansen tlf. 91 33 70 61.

1. samtaler forventes afholdt den 19. og 20 september samt 2. samtaler den 22. september 2023.Vi anvender test som led i rekrutteringsprocessen.

I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Vi arbejder for det innovative Danmark

Patent- og Varemærkestyrelsen er en del af Erhvervsministeriet. Vi arbejder for at sikre, at danske virksomheder har rettighederne til deres egne idéer, så vi skaber de bedst mulige forudsætninger for vækst og udvikling – både i og udenfor Danmarks grænser. Vores arbejde består eksempelvis i, at: 

skabe de bedst mulige vilkår for, at danske virksomheder kan sikre deres rettigheder nationalt og internationalt.

afdække virksomheders behov og vejlede i, hvordan de sikrer og udnytter deres rettigheder optimalt.

udstede patenter og registrere design, varemærker og brugsmodeller.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=7b7abcea)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ikast-Brande Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Patent- og Varemærkestyrelsen, Finsensvej, 7430 Ikast

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=7b7abcea&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5895946

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet