Udviklingskonsulent til spændende og alsidigt job i sundhedssektoren

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

”Det bedste ved min stilling som udviklingskonsulent er, at jeg får lov til at arbejde med en masse forskellige opgaver og mennesker, hvilket gør min stilling meget alsidig. Min arbejdsdag rummer både langsigtede og kortsigtede opgaver, hvor kvalitetssikring, udvikling og patientsikkerhed altid er den centrale kerne. Jeg sætter stor pris på at være selvtilrettelæggende i mit arbejde, hvilket gør min hverdag meget fleksibel.” – Monica Kloster Larsen, nuværende udviklingskonsulent.

Vi søger en udviklingskonsulent, der kan understøtte og inspirere ledere og medarbejdere med henblik på at sikre den fortsatte udvikling i Sundhed- og Ældre i Ikast-Brande Kommune. I stillingen som udviklingskonsulent får du her muligheden for at blive en del af en organisation, der følger med udviklingen, og som har fingeren på pulsen i forhold til spændende projekter. Stillingen veksler mellem perioder, hvor du har meget selvstændigt arbejde og perioder, hvor du vil arbejde tæt sammen med andre relevante parter.

Der vil i forbindelse med din opstart være planlagt overlap mellem dig og den nuværende udviklingskonsulent. Dette for at sikre den gode opgaveoverlevering.

Som udviklingskonsulent bliver dine opgaver blandt andet, at:

  • Medvirke til sikring og understøttelse den sundhedsfaglige kvalitetsudvikling særligt omkring medicinsikkerhed og korrekt dokumentationspraksis
  • Udarbejde ledelsesinformation, der understøtter ledelsen i den strategiske udvikling, herunder dataudtræk  
  • Arbejde med og udarbejde kvantitative og kvalitative analyser, evalueringer og beskrivelser
  • Forestå og facilitere udviklingsprojekter, herunder undervisning af forskellige medarbejder- og ledelsesgrupper
  • Være tovholder for flere forskellige nøgleområder både internt og eksternt i tværsektorielle, eksempelvis palliation eller sår fora
  • Eventuelt være risikomanager for Ikast-Brande Kommune, hvilket betyder at du har ansvaret for patientsikkerhedsarbejdet omkring utilsigtede hændelser for hele kommunen

Krav til uddannelse:

  • Grunduddannelse som sygeplejerske og gerne praktisk erfaring fra sundhedsområdet
  • En relevant sundhedsfaglig kandidatuddannelse

Ønsker til faglige kompetencer og kvalifikationer:

  • Viden om, og gerne erfaring med, lærings-, forbedrings- og forandringsprocesser
  • Viden om, og gerne erfaring med, projektledelse og inddragelse af relevante parter
  • Gode skriftlige og mundtlige kompetencer 
  • Viden om, og gerne erfaring med databehandling – du vil bl.a. komme til at arbejde med Ikast-Brande Kommunes omsorgssystems BI-løsning, som danner grundlag for datadrevet udvikling
  • At du er god til at prioritere, skabe overblik og tilrettelægge dit arbejde selvstændigt

Vi søger en udviklingskonsulent, der er:

  • Udadvendt, engageret og opsøgende
  • God til at skabe relationer og netværk
  • Motiveret af samarbejde, og som både kan lytte og påvirke konstruktivt
  • Tålmodig og vedholdende, men samtidig kan være drivkraften bag forbedringer, der skaber kvalitet

Som udviklingskonsulenten refererer du til distriktslederen for Hjemmeplejen og Sygeplejen, og indgår i et tæt samarbejde med to andre udviklingskonsulenter. Sammen varetager i opgaver i relation i Sundhed og Ældre.

Som udviklingskonsulent har du primær arbejdsplads i Ikast på et kontor med de to andre sundhedsfaglige udviklingskonsulenter. Der er dog opgaver i hele kommunen, hvorfor der er forventning om en høj grad af fleksibilitet i forhold til at arbejde, hvor opgaven og samarbejdspartnere har arbejdsplads. Det er derfor et vilkår, at du har mulighed for at stille egen bil til rådighed.

Løn og ansættelsesforhold
Når vi ansætter personale i Sundhed- og Ældre, er det en betingelse, at den person vi ønsker at ansætte, kan fremvise en tilfredsstillende privat straffeattest.
Stillingen er som udgangspunkt på 35 timer med mulighed for fuldtid. Ønskes fuldtid drøftes muligheden for dette ved samtalen. 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

Stillingen er et barselsvikariat og ønskes besat pr. 01.09.24. Den tidsbegrænsede stilling løber frem til d. 31 maj 2025, evt. med mulighed for forlængelse.

Ansøgningsfristen er d. 16. juni 2024.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt d. 20. juni.

Yderligere information. 
Såfremt du har spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte distriktsleder Karen Schmøkel på tlf. 28568922 eller nuværende udviklingskonsulent Monica Kloster Larsen på tlf. 20746031 eller på e-mail til monlars@ikast-brande.dk.

Du bedes sende din ansøgning online. Klik på ”ANSØG” og vedhæft din ansøgning og dit CV



 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ikast-Brande Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Ikast-Brande Kommune, Frisenborgparken, 26, 7430 Ikast

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6059596

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet