BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Familiehuset søger en socialrådgiver til spæd- og småbørnsteam
Familiehuset Ikast-Brande tilbyder familiebehandling til familier i sårbare og udsatte positioner. Du kan læse mere om Familiehuset på: ikast-brande.dk/familiehuset
I forbindelse med indførelse af Barnets lov omorganiserer vi Børne- og Familieafdelingen. Familiehuset går fra at være udførerenhed til også at skulle udføre myndighedsfunktioner i de indsatser som er tilknyttet Familiehuset. Familiehuset udvides med socialrådgivere som har erfaring fra Børne- og familieområdet. Medarbejdere i Familiehuset skal således fremover varetage myndighedsopgaver på lige fod med behandlingsopgaver. Vi stræber efter at bibeholde en høj faglighed indenfor det terapeutiske felt, hvor vi er i stand til at arbejde i dybden med en bred vifte af metoder, hvoraf nogle er evidensbaserede. Samtidig skal vi varetage de myndighedsopgaver der knytter sig til de forløb som familierne har i Familiehuset.. Det er et mål at fastholde faglig kvalitet i behandlingsarbejdet, såvel som i myndighedsopgaver, samt at skabe mere sammenhæng og kontinuitet for børn, unge og familier.
Vi søger en socialrådgiver/behandler til en stilling i vores Spæd- og småbørnsteam.
I Spæd- og småbørnsteamet arbejder vi med familier, der har behov for støtte, vejledning og familiebehandling i forhold til at varetage omsorgen for børn i 0-6 års alderen.
Særligt for Spæd- og småbørnsteamet er, at en stor del af arbejdet foregår i familiernes hjem. Vi samarbejder med andre aktører omkring barnet og familien, eksempelvis Familieambulatoriet, Dagtilbud og Sundhedsplejen. Behandlingsopgaverne kan have karakter af afdækning, vejledning, behandling og kompenserende støtte, hvor vi arbejder ud fra en bred vifte af metoder, herunder brug af tilknytningsinterview, MIM, Care Index, modelindlæring, tilbagemelding på videooptagelser af samspil mv. Der vil ligeledes være opgaver som knytter sig til myndighedsfunktionen i form af udredning, opfølgning og arbejde med barnets plan mv.
I teamet løses også opgaver hvor afdækning og støtte i graviditeten er påkrævet. Ligesom vi har en intensiv spædbarnsindsats, hvor målgruppen primært er nyfødte, hvor der er høj bekymring for barnets trivsel og udvikling.
Som socialrådgiver/behandler i Spæd- og småbørnsteamet vil dine opgaver omhandle, dels behandlende opgaver i tråd med det indsatser som iværksættes, og dels socialrådgivende funktion som makker i sager i teamet.
Der kan forekomme opgaver som knytter sig til husets øvrige teams, og dermed en udvidet aldersgruppe.
Arbejdsopgaver
- Du vil have ansvar for udførelse af myndighed- og behandlingsopgaver for en række familier
- Udarbejde afdækninger og børnefaglige undersøgelser
- Træffe afgørelser om indsatser til børn og deres familier
- Inddragelse af børn, deres forældre og netværk
- Følge op på indsatser jv. Barnets lov, §32
- Samtaler og aktiviteter hvor alle eller dele af familien deltager
- Støtte og udviklingsorienterede opgaver i familiens hjem
- Deltage i kollegial sparring, intern supervision, samt ekstern supervision
- Arbejde med Feedback Informed Treatment i alle opgaver (FIT)
- Skriftligt arbejde med journalnotater, afdækninger, børnefaglige undersøgelser og forløbsbeskrivelser
Vi søger en kollega, som
- er uddannet socialrådgiver
- har erfaring med at arbejde med børn og familier
- har lyst til og gerne erfaring med behandlingsarbejde på børne- og familieområdet
- kan indgå i makkerskaber på tværs af faggrupper
- evner at samarbejde i teams og samtidig formår at arbejde selvstændigt når opgaver ligger op til det
- kunne planlægge arbejde selvstændigt, være fleksibel med hensyn til arbejdstid – weekendarbejde kan forekomme
- er indstillet på at skriftlighed er en del af arbejdet, og har gode formuleringsevner både mundtligt og skriftligt
- kan se sig selv arbejde med evidensbaserede metoder
- er bevidst om og kan arbejde med den påvirkning som du/teamet bliver disponeret for, når der skal arbejdes med små børn der har et udviklingsbehov
Familiehuset er præget af engagerede medarbejdere. Vi arbejder intensivt med at skabe positive forandringer for udsatte børnefamilier. Vi tilstræber en høj faglighed med familien i centrum.
Samtidig har vi en god arbejdsplads med mange faglige udviklingsmuligheder. Vi har en uformel omgangstone som kollegaer, vi bakker hinanden op i form af gensidig sparring, og en vilje til at finde en løsning selv om det ser vanskeligt ud.
Det er en forudsætning at du kan stille bil til rådighed.
Nærmere oplysninger hos Teamleder Lea Mellor 99604382 eller Afdelingsleder Hans Jørgen Jensen 99604380.
Tiltrædelse: 1.jannuar 2024
Løn i henhold til overenskomst - der indhentes børne- og straffeattest
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ikast-Brande Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Ikast-Brande Kommune, Kirkegade 14, 7430 Ikast
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 01-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5922248