Økonomichef til Sontex DK ApS

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Sontex DK ApS (Sontex) er en stor dansk metervareproducent, som er en ordreproducerende leverandør til en stor del af det skandinaviske tekstilmarked med ca. 200 rundstrik maskiner i Ikast.

Farvning foregår dels på farveri i Danmark og dels hos en samarbejdspartner i Polen. Her foregår opfølgning og distribution til videre forsendelse af metervarer.

Sontex leverer til bl.a. fashion, sport, underwear / yderbeklædning, basisvarer samt tekniske / industrielle metervarer.

Sontex er specialister i hurtig og effektiv levering af specialopgaver og har en stor produktionskapacitet på ca. 150 tons pr måned i alle typer af metervarer.

Selskabet har igennem mange år leveret gode økonomiske resultater, og er velkonsolideret såvel økonomisk som i markedet.

Virksomheden er beliggende i Ikast og beskæftiger 43 medarbejdere.

Se mere på:  Sontex DK - Knitted fabric supplier in Ikast, Denmark

 

Arbejdsopgaverne

Økonomichefens kerneaktivitet bliver alle selskabets relevante økonomiopgaver, såsom…

  • ledelse af økonomiafdelingen, og enkelte associerede selskabers økonomi opgaver
  • udarbejdelse af måneds- og kvartalsbalancer, samt årsregnskab
  • økonomiske rapporteringer til ledelsen bestyrelsen
  • opfølgning kalkulationer, priser etc.
  • udvikle driftsøkonomiske værktøjer og facilitere digitale løsninger
  • skattespørgsmål, valutastyring, cash management etc.
  • primær kontakt til bank, revisor, forsikring, IT, offentlige myndigheder etc.
  • være en del af ledergruppen og være sparringspartner i relation til økonomi
  • visse bogholderiopgaver
  • ad hoc

Der er reference til direktionen.

Personprofil

  • relevant teoretisk uddannelse, så som cand.merc., HD(R) eller tilsvarende
  • økonomibaggrund evt. fra en produktionsvirksomhed, gerne som regnskabs- eller økonomichef
  • praktisk og forretningsorienteret
  • solid bruger af Excel, ERP-systemer og BI-programmer
  • analytisk med en god sans for detaljer, men også med evne til at skabe et ”helikopteroverblik”
  • hands-on på opgaverne
  • gode kommunikationsevner; dansk og engelsk i skrift og tale
  • en bopæl inden for rimelig køreafstand fra Ikast

 


Virksomheden tilbyder dig:

  • en gage på markedsniveau og pensionsordning
  • en god indkøring i det nye job
  • stor selvstændighed, indflydelse og ansvar
  • gode muligheder for faglig og personlig udvikling

 

Tiltrædelse: Snarest belejligt

 


Sådan søger du jobbet:

Send gerne din ansøgning og CV til mbr@hrnavigator.dk

Du er velkommen til at klikke på >ANSØG NU <. Bemærk at din ansøgning kun er modtaget, hvis du straks får en kvittering på din e-mail.

Vi indkalder løbende til samtaler, og ser hellere din ansøgning i dag fremfor i morgen. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Mogens Brock, HR Navigator på 2071 9551.

Om HR navigator

HR navigator arbejder målrettet med ansættelse af specialister på forskellige niveauer samt mellem- og topledere til erhvervslivet og den offentlige sektor. Vores arbejde består i at være kritiske og samtidig være imødekommende overfor kandidaten. Vi sikrer en veldokumenteret vurdering og en klar anbefaling af kandidatens styrker og begrænsninger, udfordringer og muligheder i forhold til virksomhedens situation.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ikast-Brande Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

BROCK&HR-NAVIGATOR ApS, Spinkebjerg, 7400 Herning

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5970661

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet