Koordinerende sagsbehandler til Jobafklaringsteamet ved Jobcenter Ikast-Brande

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

I Arbejdsmarkedsafdelingen i Ikast-Brande Kommune arbejder vi resultatorienteret sammen med borgere og virksomheder. På tværs af afdelinger arbejder vi således for, at alle borgere – der kan – skal i job og uddannelse.

Stillingen
1 koordinerende sagsbehandler, der skal varetage opgaver vedrørende borgere i jobafklaringsforløb, hvor fokus er på at støtte borgere i et jobafklaringsforløb med at vende tilbage til arbejdsmarkedet.

Vi forventer, at du:

  • er uddannet enten socialrådgiver eller socialformidler
  • har kendskab til området og til arbejdet med jobafklaringsforløb
  • arbejder struktureret og har flair for administrativt arbejde
  • har gennemslagskraft, er konsekvent, kan tage beslutninger og føre dem ud i livet
  • kan indgå positivt i et samarbejde – såvel internt som eksternt – men også, at du er i stand til at arbejde selvstændigt
  • du har et positivt livssyn og er tiltrukket af et arbejdsmiljø, der til tider er travlt og med fokus på resultater
  • har et arbejdsmarkedsrettet fokus, hvor du i sagsbehandlingen altid tager udgangspunkt i, at målet er tilbagevenden til selvforsørgelse
  • formår at holde fokus på, hvad borgere i jobafklaringsforløb kan, i stedet for fokus på, hvad borger i jobafklaringsforløb ikke kan

Lidt om os
I Ikast-Brande Kommune lægges der vægt på værdierne dialog, tillid og ansvarlighed.
Sygefravær og Jobfastholdelse består af 34 engagerede medarbejdere.
  
Foruden jobafklaringsforløb, varetager afdelingen opgaver vedrørende:

  • Sygedagpenge
  • Fleksjobansatte
  • Revalidering

Afdelingen Sygefravær og Jobfastholdelse er konstant under udvikling. Der er rig mulighed for at afprøve forskellige modeller - ledelse og kollegaer er meget lydhør overfor forslag.

Jobafklaringsteamet består af 8 kollegaer og én faglig koordinator. Det er et velfungerende team med kompetente og engagerede kollegaer - både fagligt og socialt.

Vi er nysgerrige på arbejdet med IPS-metoden. Derfor rumsterer muligheder/tanker for at arbejde mere efter denne metode lidt i teamet.

Lidt om dine arbejdsopgaver:

Dine arbejdsopgaver bliver:

  • Afholde jobsamtaler, samt udarbejdelse af opfølgningsplaner
  • Udarbejdelse af rehabiliteringsplaner og deltage med borgere på rehabiliteringsmøde.
  • Råd og vejledning i forbindelse med jobafklaringsforløb
  • Iværksættelse af aktiviteter (praktikker, sundhedsfremmende indsatser, nyorientering, mentorstøtte mv.)
  • Bruge dig selv til tæt kontakt med borger og dermed opnå hurtigere tilbagevenden til arbejdsmarkedet
  • Samarbejde med afdelingens job- og fastholdelseskonsulenter
  • Koordinerende og tværfagligt samarbejde med andre forvaltninger, sundhedsvæsenet, eksterne aktører mm. 
  • Selvstændig sagsstamme på ca. 50 sager

Vi tilbyder:

  • Gode faglige og opgavemæssige rammer
  • Et udviklings- og læringsorienteret miljø med fokus på løbende faglig opkvalificering
  • 1-2 gange årligt, individuel sagssparring med faglig koordinator, på alle dine sager på sagsstammen
  • Attraktive løn- og ansættelsesforhold
  • Dygtige og hjælpsomme kollegaer
  • 3-mandskontorer, hvor du sidder med kollegaer fra samme fagområde
  • Aktiv personaleforening
  • Aktivitetsudvalg i afdelingen, der arrangerer sjove og spændende tilbud for afdelingen af forskellig art.
  • God kantineordning
  • Frugtordning
  • Mulighed for hjemmearbejde (ca. 1 dag pr. uge)
  • Fri og humoristisk omgangstone
  • Stor grad af frihed under ansvar

Løn- og ansættelsesforhold
Stillingen er fast og har en ugentlig arbejdstid på 37 timer. 

Tiltrædelse 1. april 2024.
Ansættelse sker på overenskomstmæssige vilkår, og løn fastsættes efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation og ud fra principperne i ”Ny løn”.

Ved behov for yderligere oplysninger kan du kontakte:
Afdelingsleder Nels Torup, tlf. 9960 3901,
Koordinerende sagsbehandler Lene Petra Østergaard, tlf. 9960 3918

Ansøgningsfrist tirsdag den 20. februar 2024 kl. 8.00.

Samtaler forventes afholdt tirsdag den 27. februar 2024.  

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ikast-Brande Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Ikast-Brande Kommune, Rådhusstrædet 6, 7430 Ikast

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5976087

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet