Jobkonsulent og mentor til Danmarks bedste erhvervskommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en kombineret jobkonsulent og mentor, der vil med på vinderholdet og i samarbejde lykkes med kerneopgaven, som er at skabe forandring i borgernes liv i retning mod arbejdsmarkedet og sikre virksomhederne kvalificeret arbejdskraft. 
Stillingen er i første omgang et barselsvikariat forventet til omkring 1. oktober 2024. 

Afdelingen består af 30 medarbejdere, og du vil indgå i jobkonsulentteamet med andre engagerede kolleger, der vil værdsætte din lyst til udvikling, sparring og teamsamarbejde. 

Vores mål er, at borgerne i videst muligt omfang finder fodfæste på arbejdsmarkedet og kommer i job og småjob. Som jobkonsulent og mentor spiller du en afgørende rolle i den direkte beskæftigelsesrettede indsats, fordi din tro på, at du lykkes i samspil med borgere, virksomheder og kolleger skinner igennem. Det er altafgørende, at du er ordentlig, evner at motivere og fokuserer på borgernes ressourcer. 

Opgaver:

  • At støtte borgere til at overkomme de barrierer, der står i vejen for at de opnår varig tilknytning til arbejdsmarkedet. Målgruppen er aktivitetsparate og ressourceforløbsmodtagere over 30 år (ikke integrationsborgere)
  • Opsøgende virksomhedskontakt med henblik på udplacering af borgere i job/småjob og virksomhedspraktik
  • Jobmatch og udvikling af borgernes arbejdsevne 
  • Skriftlig udarbejdelse af praktikopfølgninger og arbejdsevnebeskrivelser
  • Administrative opgaver
  • Udvikling og afprøvning af nye metoder og indsatser i samspil med rådgivere og jobkonsulentkolleger

Vi forventer, at:

  • Du har erfaring med målgruppen eller funktionen som mentor eller jobkonsulent 
  • Du er resultatorienteret og kommunikerer tydeligt i skrift og tale med alle samarbejdspartnere
  • Du er god til at skabe relationer og motivere borgere med forskellige udfordringer
  • Du har kendskab til det lokale arbejdsmarked og gerne et godt virksomhedsnetværk – eller har mod på at tilegne dig det
  • Du arbejder struktureret, har gode IT-kompetencer og flair for skriftligt og administrativt arbejde
  • Du er tillidsfuld, professionel og sætter en ære i at finde løsninger i ethvert samarbejde
  • Du arbejder selvstændigt og samtidig er du en engageret holdspiller
  • Du har kørekort og egen bil til rådighed

Vi tilbyder:

  • En spændende og dynamisk arbejdsplads med fokus på handling og resultater
  • Et godt fællesskab med en positiv og fri omgangstone 
  • Et udviklings- og læringsorienteret miljø med fokus på faglig sparring og opkvalificering
  • Indflydelse på egen arbejdstilrettelæggelse og hverdag 
  • Et mindset som mental frikommune, hvor nye og kreative ideer er velkomne      

Løn- og ansættelsesforhold: 

  • Der er tale om en fuldtidsstilling med en ugentlig arbejdstid på 37 timer. 
  • Stillingen er i første omgang et barselsvikariat forventet til omkring 1. oktober 2024. 

Ansættelse sker på overenskomstmæssige vilkår, og løn fastsættes efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation og ud fra principperne i ”Ny løn”. 

Ansøgningsfrist: 
Mandag den 22. januar 2024 kl. 08:00. 

Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 24. januar 2024 og evt. 2. runde den 29. januar 2024. 

Stillingen ønskes besat snarest muligt. 

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Christina Würts 9960 3951 eller jobkonsulent Lasse Frølund 9960 4243. 

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ikast-Brande Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Ikast-Brande Kommune, Rådhusstrædet 6, 7430 Ikast

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5960571

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet