IPS-konsulent til IPS-teamet i Danmarks erhvervskommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

I Jobcenter Ikast-Brande er vi ved at udvikle vores nye IPS-team. Vi søger derfor en IPS-konsulent, der vil med på rejsen. 

Vi tror på, at vi med IPS-metoden kan skabe bedre job – og uddannelsesmuligheder for mennesker med psykiske udfordringer. Vores tilgang er ”Place first, then train” og derfor skal du være indstillet på, at ca. 60% af din arbejdstid vil foregå i virksomhederne. Som IPS-konsulent agerer du både rådgiver, mentor og jobkonsulent. 

Målgruppen vil til en start som udgangspunkt være aktivitetsparate kontantmedhjælpsmodtagere, men vi drømmer om at udvide til andre målgrupper. 

Vi ønsker at møde kandidaterne på en ny måde, hvorfor vi arbejder på at finde et egnet sted. Du skal derfor være indstillet på, at din kontorplads ikke bliver på rådhuset. 

IPS-indsatsen er for nuværende ledelsesmæssigt forankret i Job, Integration og Virksomhedsservice, der består af ca. 30 medarbejdere i 5 teams. IPS-indsatsen forankres i et team på seks medarbejdere. 

 Vi søger en IPS-konsulent som:

  • tror på, at der er plads til alle på arbejdsmarkedet
  • kan skabe progression og se muligheder hos den enkelte kandidat
  • har interesse og flair for det virksomhedsrettede arbejde
  • møder kandidaterne i øjenhøjde med respekt, tillid og nærvær
  • kan arbejde selvstændigt og samtidig er en teamplayer
  • har god faglig dømmekraft
  • har gode samarbejdsevner og en god portion humoristisk sans.

Vi forventer, at du:

  • har en faglig relevant social- eller sundhedsfaglig grunduddannelse.
  • er indstillet på, at ca. 60% af din arbejdstid foregår i virksomhederne
  • har kendskab til psykiatriområdet
  • kender til IPS-metoden eller er interesseret i at lære den
  • har erfaring fra eller kendskab til beskæftigelsesområdet
  • kan arbejde tværfagligt
  • er god til at formulere dig både mundtligt og skriftligt
  • er indstillet på fysisk kontorplads ikke bliver på rådhuset (endelig kontorplads er ikke besluttet endnu) 
  • har kørekort og egen bil til rådighed.

Vi tilbyder:

  • Stor indflydelse på etablering og udvikling af det nye IPS-team
  • Gode muligheder for uddannelse – du vil blive uddannet i IPS-metoden
  • Supervision
  • Et godt arbejdsfællesskab med en positiv og fri omgangstone
  • Indflydelse på egen arbejdstilrettelæggelse og hverdag

 

Løn- og ansættelsesforhold:

Der er tale om en fuldtidsstilling med en ugentlig arbejdstid på 37 timer. 

Ansættelse sker på overenskomstmæssige vilkår, og løn fastsættes efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation og ud fra principperne i ”Ny løn”.

Ansøgningsfrist: Ansøgningsfrist er den 22. december 2023 kl. 8.00 

Stillingen ønskes besat pr. 1. februar 2024.

Yderligere oplysninger om stillingen, kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Christina Würts 99 60 39 51 eller faglig koordinator Charlotte Laursen 99 60 42 22.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ikast-Brande Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Ikast-Brande Kommune, Rådhusstrædet 6, 7430 Ikast

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5960615

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet