BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Ikast-Brande Kommune har netop fået en ny idræts- og fritidspolitik. Et af indsatsområderne i denne politik er, at det skal være nemt at være forening i kommunen. Vil du være med til at føre denne vision ud i livet? Så er du måske vores nye foreningssupport?
I Ikast-Brande Kommune prioriterer vi foreningslivet højt, da det er en vigtig spiller i at styrke fællesskaberne og skabe levende lokalsamfund. Som foreningssupport vil du have en afgørende rolle i at styrke og understøtte de folkeoplysende foreninger i vores kommune.
Jobbet
Du skal etablere og opretholde en løbende dialog med de folkeoplysende foreninger i kommunen. Det betyder, at du skal lytte til deres behov, identificere og igangsætte relevante aktiviteter, som foreningerne efterspørger, skabe netværk på tværs og vejlede dem i daglige arbejde – i det hele taget understøtte dem, hvor muligt.
Eksempler på opgaver:
- Arrangere kurser på tværs af foreningerne
- Afholdelse af workshops
- Individuel sparring med foreninger
- Information om fundraising-muligheder
- Samarbejdsprojekter med foreninger om udviklingsindsatser.
Derfor er det også vigtigt, at du har en god forståelse for foreningsverdenen, og er i stand til at tilpasse din støtte til forskellige typer af foreninger – uanset om vi taler om uniformerede korps, idrætsklubber eller øvrige typer af foreninger.
Alt dette vil ske i et samarbejde med de øvrige medarbejdere på fritidsområdet, kommunens nye fritidsvejleder, Fritidsrådet og Børne-, Kultur- og Fritidsudvalget.
Profil
Vi søger en person, der har erfaring med at arbejde inden for foreningsverdenen. Derfor forventer vi, at du enten er eller har været frivillig i forskellige sammenhænge og har erfaring med både bestyrelsesarbejde og ledergerningen.
Stillingen som foreningssupport er nyoprettet, og du kan derfor selv være med til at forme jobbet.
Det er helt afgørende, at du trives med at have mange forskellige samarbejdspartnere og at dine arbejdsdage aldrig er ens.
Da vi taler om understøttelse af foreningerne, skal du være indstillet på at dele af din arbejdsdag kan være på de tidspunkter, hvor de frivillige i foreningerne er aktive, dvs. eftermiddage eller aftener.
Erhvervs- og Fritidsafdelingen – din nye arbejdsplads
Erhvervs- og Fritidsafdelingen har til huse på Rådhuset i Ikast. Vi er en afdeling som arbejder med mange forskellige opgaver. Ud over erhverv og fritid er der i afdelingen kollegaer som arbejder med HR, kommunikation og udvikling.
Du får 17 kompetente og engagerede kollegaer, som er gode til at hjælpe hinanden. Vi har alle en travl hverdag, men vi har fokus på at afsætte tid til videndeling og sparring og hjælp til kollegaer, som har brug for en ekstra hånd med at komme i mål med opgaverne. Du bliver en del af en afdeling, hvor der er højt til loftet og plads til selvstændighed. Vi er en arbejdsplads, hvor vi praktiserer dialog, tillid og ansvarlighed.
Løn- og ansættelsesforhold:
Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.
Tiltrædelse pr. 1. marts 2024 eller snarest muligt.
Yderligere information
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte erhvervs- og fritidschef Lone Jager Neldeberg på tlf. 5139 8590.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ikast-Brande Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Ikast-Brande Kommune, Rådhusstrædet 6, 7430 Ikast
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5955817