BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Struktureret og selvstændig økonomiansvarlig
Vil du være den nye økonomiansvarlige i vores virksomhed? Her får du muligheden for at blive en del af en lille, dedikeret organisation, der arbejder for at udbygge, vedligeholde og optimere transport og rensning af regn- og spildevand i Ikast-Brande kommune. Da vores nuværende økonomiansvarlig går på pension i 2024, søger vi en ny.
Du får en bred vifte af opgaver, der kræver din ekspertise. Du vil have ansvaret for at styre Navision (vi overgår til BC i efteråret 2023), lave indmeldinger til forsyningssekretariatet, udarbejde udkast til budgetter og takstoplæg samt deltage i bestyrelsesmøderne. Dette arbejde koordineres i tæt samarbejde med Spildevandschefen, der er den daglige leder af selskabet. Derudover vil du have det administrative ansvar for løn- og personaleforhold samt kontakt til bank, SKAT, forsikring mv.
Vi er klar over, at ingen kan vide alt fra første dag, og vi er villige til at investere de nødvendige ressourcer i den rette kandidat. For at sikre en smidig overgang til rollen vil vi udarbejde et tilpasset opstartsprogram, der er skræddersyet til dine kompetencer og erfaringer. Programmet vil sikre, at dine kompetencer bringes bedst muligt i spil og vil introducere dig til virksomhedens arbejdsgange, kultur og specifikke krav inden for spildevandsbranchen.
Du har:
- Flere års erfaring med økonomistyring, evt. med erfaring fra revisorbranchen
- Kendskab til forsyningsbranchen - en fordel, men ikke et krav
- Flair for økonomistyring, budgetlægning og økonomirapportering
- Overblik, ordenssans og evnen til at arbejde struktureret.
- Evnen til at sætte dig ind i komplicerede regelsæt
- Vilje til at udfordre vanetænkning på en konstruktiv måde - også overfor ledelsen
- Et ansvarsbevidst og servicemindet mindset
Vi tilbyder
- En stilling som i høj grad kan løfte og udvikle dine faglige kompetencer
- En nøgleposition med en bred kontaktflade og daglig ledelsessparring
- Gode kollegaer og mulighed for fleksibilitet i tilrettelæggelse af arbejdet
- Ansvar for de økonomiske processer som ligger i økonomifunktionen - fra udarbejdelse og vurdering af budgetter, benchmarkinganalyser m.v. til rapporteringer ved årsafslutninger
- indflydelse på at strukturere og effektivisere processerne samt simplificere økonomirapporteringer til virksomhedens ledelse
Opfylder du ikke alle krav, men har talent, erfaring eller en anden kvalifikation håber vi ligeledes, du sender din ansøgning.
Løn og ansættelsesforhold:
Stillingen er efter gældende overenskomst, og opstart forventes at være 1. november 2023. Aftale om løn og ansættelsesvilkår sker ifølge gældende overenskomst.
Ansøgning, vedlagt relevante bilag, sendes til jhk@ibspild.dk senest d. 20. september 2023. Ansættelsessamtaler vil blive afholdt den 22/9-23 og den 26/9-23.
Hvis du vil vide mere om jobbet, Ikast-Brande Spildevand som arbejdsplads eller andet, så ring til spildevandschef Johan Harkjær Kristensen på tlf. 6020 1920 eller jhk@ibspild.dk Al henvendelse behandles fortroligt.
Om os
Ikast-Brande Spildevand består af 3 teams, som er hhv. administrationen, driftsteam og entreprenørteam. Du bliver en del af vores administration, som består af to ingeniører, én teknisk assistent, én økonomiassistent samt spildevandschefen og dig som økonomiansvarlig. Administrationen arbejder tæt sammen og med fælles formål om at drive et effektivt spildevandsselskab. Der er kort vej fra idé til udførelse og vi investerer gerne i digitale løsninger, som forbedrer og forenkler vores arbejdsproces. Vi vægter vidensdeling, faglig sparring og samarbejde højt, og hos os er der plads til latter og en uhøjtidelig omgangstone også når der er travlt.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/ via https://www.jobmidt.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=9e3b2021)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ikast-Brande Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Ikast-Brande Spildevand A/S, Europavej, 7430 Ikast
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=9e3b2021&action=sendApplication&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5900168