Engageret beskæftigelsesrådgiver til Sygefravær og Jobfastholdelse ved Jobcenter Ikast-Brande

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en beskæftigelsesrådgiver til afdelingen Sygefravær og Jobfastholdelse, hvor vi er opdelt i teams. Stillingen, som ønskes besat, er i team Sygedagpenge over 22 uger, som består af i alt 4 socialrådgivere. 

Stillingen
Du skal varetage opgaver, vedrørende sygemeldte borgere, der har fået forlænget deres sygedagpenge.
Vi modtager sager fra team under 22 uger, når sygedagpengesagen er blevet forlænget. Vores kerneopgaver er sammen med borger, fastholdelseskonsulent eller jobkonsulent, at ligge planer for bl.a. genoptræning af arbejdsdygtighed ved fastholdelsesindsatser på arbejdspladsen samt i praktikker. Derudover er en af vores kerneopgaver afklaring af arbejdsevnen for de borgere, som er i målgruppen for enten fleksjob eller førtidspension og derfor skal have behandlet sin sag i rehabiliteringsteamet.


Vi ønsker en kollega med følgende egenskaber og kvalifikationer:

  • Uddannet enten socialrådgiver eller socialformidler.
  • Har kendskab til området og til arbejdet med specielt sygedagpenge og gerne de forlængede sygedagpengesager. 
  • Beslutningskraft og evnen til at arbejde selvstændigt, men også evnen til at kunne opsøge og indgå i relevant sparring.
  • Vi vægter desuden højt, at du er en teamplayer, som kan indgå i et tillids- og dialogbaseret team, hvor vi har en særlig opmærksomhed på hinandens generelle trivsel. 
  • Kan arbejde struktureret og har flair for administrativt arbejde samt brugen af IT.
  • Evnen til at beskrive og oplyse sager med en stærk og velbegrundet beskæftigelsesfaglighed.
  • At du vægter en anerkendende og ressourceorienteret tilgang overfor borgere samt et positivt menneskesyn både overfor borgere og kollegaer.
  • Stærke kommunikationsevner samt samtaleteknikker med fokus på en helhedsorienteret tilgang men samtidig evnen til at afgrænse i forhold til relevans.


Lidt om os
I Ikast-Brande Kommune lægges der vægt på værdierne dialog, tillid og ansvarlighed.
Sygefravær og Jobfastholdelse består af 34 engagerede beskæftigelsesrådgivere, fastholdelseskonsulenter og jobkonsulenter.

Der er stort fokus på trivsel i afdelingen, og løbende personalearrangementer af forskellig art.
  
Foruden sygedagpenge, varetager afdelingen opgaver vedrørende:

  • Jobafklaringsforløb
  • Fleksjobansatte
  • Revalidering

Team Sygedagpenge over 22 uger er et velfungerende, stabilt og fagligt stærkt team, hvor der altid er hjælp at hente fra en erfaren kollega. 
Det er et team som vægter en høj faglighed, refleksiv praksis samt et team, som kærer sig meget om den enkelte medarbejders trivsel, som vi tror på er afgørende for den faglige præstation. 

Vi er et team, der har stor frihed under ansvar samt velfungerende sagssparringsmøder. 

Senest har teamet udarbejdet og iværksat projekt ”Fasttrack Fastholdelsesfleksjob”, hvor vi arbejder mod en hurtigere behandlingstid på op til 8 uger, for borgere som er i målgruppen for fastholdelsesfleksjob.


Lidt om dine arbejdsopgaver:

Dine arbejdsopgaver bliver:

  • Gennemfører opfølgningssamtaler samt udarbejdelse af min plan.
  • Generel råd og vejledning til sygedagpengemodtagere.
  • Træffe afgørelser ifm. ophør af sygedagpenge, ny revurdering samt ved overgang til jobafklaringsforløb.
  • Udarbejde planer med borgeren vedr. beskæftigelsesrettede aktiviteter eks. virksomhedspraktik, fastholdelsesindsatser på arbejdspladsen samt evt. mentorstøtte) mod både genoptræning eller afklaring af arbejdsevnen. 
  • Tværfagligt samarbejde med både interne såvel som eksterne aktører bl.a. fastholdelseskonsulenter, jobkonsulenter, sundhedskonsulenter samt læger, a-kasser mv.
  • Udarbejde rehabiliteringsplaner samt beskæftigelsesfaglige funktionsevnebeskrivelser til brug for behandling af sagerne i rehabiliteringsteamet.
  • Selvstændig sagsstamme på ca. 50 sager.


Vi tilbyder:

  • Gode faglige og opgavemæssige rammer
  • Et udviklings- og læringsorienteret miljø med fokus på løbende faglig opkvalificering
  • Attraktive løn- og ansættelsesforhold
  • Dygtige og hjælpsomme kollegaer
  • Mulighed for hjemmearbejde
  • 3 mands kontorer, hvor du sidder med kollegaer fra samme fagområde
  • Fri og humoristisk omgangstone
  • Stor grad af frihed under ansvar
  • God personaleforening med gode arrangementer
  • Afdelingens eget aktivitetsudvalg, der arrangerer sjove og spændende tilbud.
  • Frugtordning
  • God kantineordning


Løn- og ansættelsesforhold
Stillingen har en ugentlig arbejdstid på 37 timer.
Det er en fast stilling. 

Tiltrædelse hurtigst muligt – dog senest 01.06.2024.
Ansættelse sker på overenskomstmæssige vilkår, og løn fastsættes efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation og ud fra principperne i ”Ny løn”.

Ved behov for yderligere oplysninger kan afdelingsleder Nels Torup, tlf. 9960 3901, kontaktes eller din måske kommende kollega i teamet Jeanette Kjeldahl, tlf. 9960 3943. 


Ansøgningsfrist torsdag den 25. april 2024, kl. 8.00.

Samtaler afholdes mandag den 29. april 2024. Hvis du indkaldes til samtale, vil du forinden få tilsendt en case, som vi kan tage udgangspunkt i til samtalen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ikast-Brande Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Ikast-Brande Kommune, Rådhusstrædet 6, 7430 Ikast

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6027584

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet