CFO til ambitiøst livsstilsunivers

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Hos Society of Lifestyle har de en passioneret og ambitiøs tilgang til alt, hvad de gør, hvorfor de ønsker at udvikle og indfri det store potentiale, de ser i deres forretning – både nationalt og internationalt. De søger derfor en CFO, der ud over sin ”solide økonomiske værktøjskasse”, også besidder en god forståelse- og interesse i det købmandsskab, der er central i en handelsvirksomhed.

Society of Lifestyle søger en selvstændig og proaktiv CFO til at tage det overordnede ansvar for at udvikle økonomifunktionen til næste niveau. Gennem forståelse af forretningen- og sammenarbejde på tværs, understøttes den kommercielle udvikling af de 4 brands House Doctor, Nicolas Vahe’, byNORD og Meraki.

I afdelingen er der pt. 6 engagerede medarbejdere. Som CFO er du en naturlig del af ledergruppen, og får et tæt sammenarbejde med CEO Klaus Juhl Pedersen.

Om jobbet
Society og Lifestyle er en virksomhed, der er grundlagt og bygget op af kreative personer. En stor del af virksomhedens ansatte er stadig ”kreative personer”, hvilket kræver, at du kan kommunikere økonomi/nøgletal etc. på en overskuelig og let forståelig måde. Det er vigtigt, at du interesserer dig for hele forretningen og forståelsen for hele værdikæden på tværs af organisationen.

Rollen er både strategisk, taktisk og til tider hands-on, hvilket kræver, at du også en gang i mellem har lyst til at tage fat i ”maskinrummet”.

Primære arbejdsopgaver

  • Ledelse og udvikling af økonomiafdelingen.
  • Udarbejdelse af måneds- og årsregnskaber.
  • Økonomistyring og rapportering med vægt på arbejdskapital, cash flow analyser, forecast, budgetter og likviditets- og risikostyring.
  • Have naturligt fokus på at optimering af forretningen, forretningsgange og lede den digitale transformation af forretningsprocesser og registreringsrutiner.
  • Implementere dataopsamling og -registrering til kommende ESG rapportering.
  • Sikring og styring af compliance på HR området.
  • Stå i spidsen for en velfungerende Risk Management i koncernen.
  • Kontakt til fx bank, revisor, forsikringsselskab og advokater.
  • Bistå med sparring til ejernes andre aktiviteter som fx hotellet Ny Hattenæs i Silkeborg samt ejendomme.

Kvalifikationer

Det forventes, at du har god og dokumenteret erfaring fra en lignende stilling. I dag er du enten CFO eller ser det som dit naturlige næste skridt. Du mestrer bl.a. at sammensætte/implementere/effektivisere IT "landskaber, i den digitale transformation af forretningsprocesser og registreringsrutiner.

Det er en fordel, hvis du har kendskab fra en lignende handelsvirksomhed og en uddannelse på kandidatniveau.

De vigtigste kvalifikationer for at få succes i jobbet er:

  • Gode lederegenskaber og god til at kommunikere letforståeligt
  • Overblik og solid forretningsforståelse
  • Empatisk og autentisk personlighed, der ubesværet begår sig på alle niveauer
  • Formår at inspirere andre, være proaktiv og selv gå forrest
  • Har forståelse for praktisk operationel gennemførelse af planer
  • At du kan identificere dig med- og efterleve Society of Lifestyles værdier – ærlighed, passion og innovation.

Du taler og skriver engelsk på højt niveau, da stillingen har internationale berøringsflader. Det skønnes, at der vil være et mindre antal rejsedage på årsbasis.

Om dig

Du er en person, der hviler i dig selv- og som tror på, at succes er noget, man skaber sammen. Du er den, som går forrest, og gennem anerkendelse og motivation får du andre med. Du er en leder, som har fokus på at udvikle andre mennesker, skaber tryghed og giver energi til folk omkring dig. Du tager ansvar og gennem din egenskab til at lytte til dine medarbejdere, træffer du beslutninger på et kvalificeret grundlag, der sikrer fremdrift.

Du tilbydes

Ud over, at du tilbydes en spændende og udfordrende stilling, bliver du en del af en sund, familieejet virksomhed med stærke værdier - ærlighed, passion og innovation, som de værner om. Society of Lifestyle er en ambitiøs og dynamisk organisation, hvor personligt ansvar og engagement har afgørende betydning..
Society of Lifestyle har et konstant fokus på at skabe rammerne for, at hver enkelt medarbejder kan udvikle sig både fagligt og personligt, mentalt og fysisk og dermed skabe en hverdag og organisation i balance. Dette gøres igennem et fællesskab, hvor man støtter hinanden, vækster hinanden og skaber en fælles fremtid.

Se mere på www.societyoflifestyle.com

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ikast-Brande Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Intelligent Advice, Strandvejen, 9000 Aalborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5975925

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet