Vil du være en del af verdens største humanitære organisation og være med til at gøre en forskel for en gruppe mennesker i en udsat livsposition? Har du en stærk faglighed, gode relationelle kompetencer og gåpåmod, så har vi måske et anderledes og fagligt udfordrende job til dig på en helt særlig arbejdsplads.
Røde Kors Asylafdeling søger en centermedarbejder med kontaktpersonsfunktion til et tværfagligt team på Afdelingen for Beboere med Særlige Behov på Udrejsecenter Kærshovedgård.
Udrejsecenter Kærshovedgård drives af Kriminalforsorgen med Røde Kors som leverandør af en række socialfaglige ydelser, herunder Afdelingen for Beboere med Særlige Behov, og sundhedsydelser til centrets beboere for Udlændingestyrelsen. Centret har en kapacitet på 400 beboere, som består af afviste asylansøgere i udsendelsesposition, udlændinge med udvisningsdom og personer på tålt ophold.
Kærshovedgård er et åbent center med døgnbemanding, videoovervågning og adgangskontrol. Beboerne er ikke frihedsberøvede og kan derfor frit komme og gå på centret. Beboerne vil dog som udgangspunkt være underlagt opholdspligt.
Afdelingen for Beboere med Særlige Behov har en kapacitet på 22 pladser. Vi arbejder med beboere, der har psykosociale eller helbredsmæssige udfordringer som psykisk sårbarhed, misbrug og isolation. Vi anvender en handleplansbaseret tilgang og fokuserer på at støtte den enkeltes udvikling og trivsel. Derudover arbejder vi med BVC-score - hertil et mestringsskema, - vi og påbegynder snart en indkøring af LA2-metoden. Vores mål er at skabe en tryg og meningsfuld hverdag for beboerne.
Læs mere om Røde Kors’ opgaver på Udrejsecenter Kærshovedgård her.
Dine arbejdsopgaver
Du skal være kontaktperson for beboere med særlige behov på centret og skal støtte, vejlede og rådgive dem i hverdagen. Det gør du ved at:
- Opbygge relationer
- Sikre systematik og kontinuitet i den pædagogiske indsats gennem udarbejdelse af handleplaner og deres opfølgning
- Bidrage til et positivt socialt miljø og sikre kontinuitet i det sociale arbejde
- Deltage aktivt i det tværfaglige samarbejde og bidrage til kvalitetssikring- og udvikling af det pædagogiske arbejde
Om dig
Vi lægger stor vægt på, at du har en relevant pædagogisk uddannelse, f.eks. som socialpædagog, eller solid erfaring fra arbejde med en sammenlignelig målgruppe. Du skal være dygtig til at opbygge tætte relationer, reflektere over din praksis og arbejde fagligt med den enkelte beboers mål og udviklingsplan.
Derudover er det vigtigt, at du har:
- Erfaring med at håndtere konflikter og arbejde i krisesituationer
- Erfaring med misbrugsarbejde - eller faglig interesse for samme
- Gode samarbejdsevner og evne til at navigere i følelsesmæssigt udfordrende situationer
- Struktureret tilgang til opgaveløsningen
- Gode kommunikative kompetencer og evne til at trænge igennem med dine budskaber
- Gode sproglige kompetencer i skriftligt dansk grundet dokumentationsarbejde
- Gode digitale færdigheder
- Erfaring med tværkulturelt arbejde vil være en fordel
Dét får du hos os
- Et meningsfuldt job i en humanitær organisation, hvor du kan gøre en forskel for en af samfundets mest sårbare grupper
- Et godt kollegialt miljø med engagerede og kompetente kollegaer, hvor du får mulighed for at bruge dine erfaringer, udvikle dine kompetencer og præge teamets hverdag
- Adgang til kurser og efteruddannelse, bl.a. gennem midler fra Den Statslige Kompetencefond
- En arbejdsplads med vedvarende fokus på et godt og trygt arbejdsmiljø og tilbud om obligatorisk supervision for at sikre trivsel og arbejdsglæde
Praktiske oplysninger
Du bliver ansat efter overenskomst med HK/SL (Staten).
Arbejdstid: 37 timer ugentligt med 8-12-timers vagter (dag, aften og weekend)
Kørekort: Nødvendigt, da der kan være en del kørsel forbundet med opgavevaretagelsen
Tiltrædelse: Snarest muligt og senest 1. oktober 2025
Arbejdssted: Kærshovedgård 17, 7430 Ikast
Referencer: Ansættelsen forudsætter fremvisning af en privat straffeattest og er betinget af Kriminalforsorgens sikkerhedsgodkendelse.
Ansøgningsfrist: Søg hurtigst muligt og senest søndag den 24. august 2025
Ansøgningen skal sendes via vores online rekrutteringssystem. Ved tekniske udfordringer kan support kontaktes på support@hr-manager.dk.
Ved spørgsmål til stillingen kontakt Funktionsleder Mette Bülow Andersen på tlf. 7255 6168 (hverdage mellem kl. 9.00-15.00) eller på mail meba@redcross.dk
Der afholdes infomøde om stillingen onsdag den 20. august klokken 18.30 - 20.00 på Kærshovedgård 17, 7430 Ikast. Tilmelding til meba@redcross.dk senest tirsdag den 19. august.
Vi ser frem til at modtage din ansøgning og forventer at afholde ansættelsesamter onsdag den 27. august.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ikast-Brande Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde morgenarbejde aftenarbejde weekendarbejde skiftende arbejdstid
-Arbejdsgiver:
Kærshovedgård, Kærshovedgård , 7430 Ikast
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 24-08-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/88f98c01-4f81-44ea-8c80-50f1ae0e2b4c