Bliv en del af IUC som dansklærer og mentor for ungdommen

Profilbillede
dato

På Ikast-Brande Ungdomscenter, 10. klasse (IUC) har du nu muligheden for at blive en del af et fantastisk arbejdsfællesskab, hvor der er fokus på faglighed, trivsel og den nære relation til de skønne unge mennesker, som vælger et år i 10.klasse. Vi mangler dansklærere, og derudover har vi brug for at få forstærket vores AKT-team og vores læsevejlederteam. 

Vi søger derfor pr. 1.12.24 to lærere, som er fagligt kompetente og motiverede for at løfte denne unikke og vigtige opgave, hvor unge mennesker skal klædes på til træffe gode valg for fremtiden - personligt, fagligt og socialt. Der er tale om henholdsvis en fast stilling og en tidsbegrænset ansættelse i resten af skoleåret 2024-25. 

På IUC, som er Ikast-Brande Kommunes 10.klassestilbud, kommer eleverne fra hele kommunen, og de samles hos os i et ungdomsfællesskab, hvor de har mulighed for at skabe nye, gode relationer og udvikle sig fagligt. Vi varetager også det kommunale modtagetilbud for unge tosprogede elever mellem 15-18 år, hvor vi har til opgave at hjælpe eleverne både med at lære et nyt sprog, men også med at blive en integreret del af et godt ungemiljø. Derudover driver vi en kommunal specialklasse for unge med en diagnose indenfor autismespektret. Der er på skolen pt. 118 elever, og der er ansat 15 lærere, der alle med deres anerkendende tilgang og deres store faglige ballast brænder for at undervise alle de unge mennesker. 

Til den faste stilling har vi brug en dansklærer med kompetence til at kunne undervise i dansk på FP9-niveau og FP10-niveau, samt specialpædagogisk kompetence. Derudover ønsker vi, at du også har erfaring med at arbejde som AKT-lærer og evt. har en KRAP-AKT-uddannelse med i din rygsæk. Skulle vi være så heldige, at du også er læsevejleder – eller at du har et solidt kendskab til, hvordan man støtter elever i læsevanskeligheder, så vil det være et stort plus.

Til den tidsbegrænsede stilling søger vi også en dansklærer med kompetence til at kunne undervise i dansk på FP9-niveau og FP10-niveau. Har du også erfaring med AKT-vejledning eller med støtte til elever i læsevanskeligheder, eller erfaring med undervisning af elever i specialområdet – og kan bringe disse erfaringer i spil, så vil det også i denne stilling være et stort plus.

I den ene stilling vil der i indeværende skoleår være tale om danskundervisning i vores modtagetilbud – som kræver evne til stor undervisningsdifferentiering, da der i klassen både er elever, som for nylig er ankommet til Danmark, og elever, som nu er på vej mod en afgangsprøve i dansk. Du vil også blive mentorlærer for en gruppe af eleverne fra modtageklassen. 

I den anden stilling vil du blive mentorlærer for en gruppe elever fra to af skolens mindre klasser, hvor eleverne bl.a. har brug for at blive mødt af forudsigelighed og struktur. Du vil også skulle varetage danskundervisningen i en tolærerordning med en kollega i samme læringsmiljø.

I begge stillinger er der i indeværende skoleår også undervisningsopgaver i vores kommunale specialklasse.

Vi ser gerne, at du foruden ovenstående kan byde ind på undervisning i nogle af vores mange forskellige valgfag – meget gerne fag som psykologi, strik og design, girl talk, spansk eller læsecafé, men det kan også være helt andre fag (du kan selv være med til at sætte dit præg på vores fagudbud efter jul).

 

Vores forventninger til dig:

  • Du er læreruddannet
  • Du har en stærk relationskompetence
  • Du har humor og et godt humør
  • Du har en positiv tilgang til de mennesker, du møder
  • Du har en stærk faglig ballast 
  • Du er omstillingsparat
  • Du har erfaring med eller lyst til at indgå i tolærerordninger – og gerne erfaring med co-teaching som metode
  • Du har lyst til at arbejde i et fællesskab med andre og evner at følge fælles aftaler
  • Du har lyst og mod til at udforske din undervisningsstil
  • Du er god til at samarbejde og er en god kollega

 

Derfor skal du vælge os:

IUC, 10.klasse er en skole, hvor faglighed og trivsel går hånd i hånd. Hos os mener vi, at det er vigtigt, at de unge lærer mest muligt i de rigtige rammer, og derfor har vi tilpassede læringsmiljøer. Det betyder i praksis, at vi har både store og små klasser, ligesom vi også både har klasser med én lærer og klasser med tolærerordning i alle timer. Væsentligt på IUC er det, at de unge møder en alsidighed i deres hverdag. I praksis ses det på den måde, vi opbygger vores skoleår og vores ugeskema på. Således er der hver måned alternative aktiviteter på programmet så som projektuger, brobygning, udveksling og skolerejse, og i de almindelige uger er elevernes skema varieret, så de foruden den fagfaglige undervisning også møder mange forskellige spændende valgfag, som fx psykologi, strik, girl talk, ChatGpt, Nysgerrig på job og uddannelse, ud i det blå og fodbold samt deltager i forskellige sociale aktiviteter. 

Vi har, sammen med Ungdomsskolen vores egne bygninger, og tilbyder derfor rammer for de unge og medarbejderne, der på alle måder understøtter læring og trivsel, og som er tænkt ud fra et ungdomsperspektiv.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingerne og skolen, så er du velkommen til at kontakte afdelingsleder på IUC 10. klasse, Karen Behr Sølyst (tlf. 99 60 46 33 eller 22 62 37 24). Det vil også være muligt efter forudgående aftale at besøge skolen mandag d. 7.10. mellem kl.14.00-17.00.

 

Løn og ansættelsesforhold:

Stillingerne er med ansættelse fra 1. december 2024. 

Aftale om løn og ansættelsesvilkår sker ifølge gældende overenskomst.

 

Ansøgningen vedlagt relevante uddannelsespapir, udtalelser og bilag, uploades så den er os i hænde senest d. 20. oktober 2024 kl. 21.00. Der afholdes ansættelsessamtaler d. 28. oktober.

Ved ansættelse vil Ikast-Brande Kommune indhente straffeattest efter ansøgers samtykke.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ikast-Brande Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Ikast-Brande Kommune, Kongevejen 61, 7430 Ikast

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-10-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6117964

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet