Bliv centermedarbejder og støt beboere med særlige behov på udrejsecenter Kærshovedgård

dato

Vil du være en del af verdens største humanitære organisation og bidrage til et trygt og værdigt ophold for mennesker i udsatte livssituationer? Har du lyst til at gøre en forskel for beboere på et udrejsecenter?

Så søger vi en centermedarbejder til vores Afdeling for Beboere med Særlige Behov på Udrejsecenter Kærshovedgård.

Udrejsecenter Kærshovedgård drives af Danmarks Fængsler (tidligere Kriminalforsorgen), mens Røde Kors varetager en række sociale og støttende funktioner. Centeret huser op til 400 beboere – herunder afviste asylansøgere, udlændinge med udvisningsdom samt personer på tålt ophold.

Afdelingen for Beboere med Særlige Behov har en kapacitet på 22 pladser for enlige mænd. Vi arbejder med beboere, der har psykosociale eller helbredsmæssige udfordringer som psykisk sårbarhed, misbrug og isolation. Vi anvender en handleplansbaseret tilgang og fokuserer på at støtte den enkeltes udvikling og trivsel. Derudover arbejder vi med BVC-score og vil påbegynde implementering af LA2-metoden. Vores mål er at skabe en tryg og meningsfuld hverdag for beboerne.

Læs mere om Røde Kors’ opgaver på Udrejsecenter Kærshovedgård her.

Dine arbejdsopgaver
Som centermedarbejder bliver du kontaktperson for beboere med særlige behov. Du vil aktivt støtte, vejlede og rådgive beboerne i deres hverdag. Det gør du blandt andet ved at opbygge trygge relationer, sikre kontinuitet i den pædagogiske indsats og følge op på individuelle handleplaner.

Arbejdet er både alsidigt og selvstændigt og indeholder bl.a.:
• Observation, dokumentation og systematisk journalføring
• Bidrage til at skabe et positivt socialt miljø og sikre kontinuitet i det pædagogiske arbejde
• Aktiv deltagelse i tværfagligt samarbejde og kvalitetsudvikling af det pædagogiske arbejde
• Forebyggelse og opsporing af sociale og pædagogiske problemstillinger
• Håndtering af konflikter, krisesituationer og førstehjælp – både fysisk og psykisk
• Skabe stabile, forudsigelige og trygge rammer for beboerne

Lidt om dig
Du har en relevant pædagogisk uddannelse og gerne erfaring fra socialpædagogisk arbejde med udsatte voksne – fx fra bosteder eller institutioner. Du er god til at skabe relationer og møder beboerne med respekt, tydelighed og nysgerrighed.

Derudover lægger vi vægt på, at du:
• Har motivation for at støtte mennesker i en svær livssituation og kan se mennesket bag
handlingerne
• Har erfaring med borgere med anden etnisk baggrund end dansk
• Arbejder struktureret og kan bevare overblikket i skiftende situationer
• Er tydelig, grænsesættende og samtidig omsorgsfuld i din kommunikation
• Kan håndtere konflikter roligt og professionelt
• Trives med selvstændighed og ansvar i opgaveløsningen
• Er loyal overfor procedurer og retningslinjer, og forstår vigtigheden af konsekvent
at overholde disse
• Har stærke skriftlige formidlingsevner på dansk

Vi tilbyder:
• Et meningsfuldt arbejde, hvor du hver dag gør en konkret forskel for mennesker i udsatte
livssituationer
• Et stærkt, tværfagligt og engageret arbejdsmiljø med fokus på samarbejde og faglig
kvalitet
• En afdeling i udvikling med høj prioritet på sikkerhed, et trygt og sundt arbejdsmiljø
samt en nærværende og tilgængelig ledelse
• Løbende sparring, faglig udvikling og fast supervision
• Kurser, temadage og andre kompetenceudviklende aktiviteter som del af dit
ansættelsesforløb

Løn- og ansættelsesvilkår:
Ansættelse: Efter overenskomst med HK/SL (Staten)
Arbejdstid: 37 timer ugentligt, med 8-12 timers vagter (dag, aften og weekend)
Kørekort: Nødvendigt – der kan være kørsel i forbindelse med opgaverne
Tiltrædelse: Snarest muligt, senest 1. februar 2026
Varighed: Barselsvikariatet slutter senest 31. december 2026
Arbejdssted: Kærshovedgård 17, 7430 Ikast
Referencer: Ansættelsen kræver fremvisning af privat straffeattest og
sikkerhedsgodkendelse fra Danmarks Fængsler, som skal opretholdes under hele
ansættelsen
Ansøgningsfrist: Ansøg hurtigst muligt, senest søndag den 15. december 2025
Ansættelsessamtaler: Forventes afholdt i uge 51

Har du spørgsmål til stillingen kan du kontakte Funktionsleder Mette B. Andersen på tlf. 7255 6168 (hverdage mellem kl. 9.00-15.00) eller på mail meba@redcross.dk

Ansøgningen skal sendes via vores online rekrutteringssystem. Ved tekniske udfordringer kan support kontaktes på support@hr-manager.dk.

Vi ser meget frem til at modtage din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ikast-Brande Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde aftenarbejde natarbejde

-Arbejdsgiver:

Kærshovedgård, Kærshovedgård , 7430 Ikast

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-12-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/2d102749-75fe-403b-80c1-d72aa2742cbd

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet