Beskæftigelsesrådgiver til sygedagpengeteam hos Ikast-Brande Kommune 2025

dato

Er du klar til at tage del i en spændende tid, hvor vi sammen går ind til den nye sygedagpengelov fra 1. januar 2025, som har en betydning for både os og borgerne? Vil du være en del af et engageret team, der sætter respekt, beskæftigelsesfaglighed og faglig udvikling i fokus? Så er du måske vores nye kollega. 

Stillingen
Vi søger én beskæftigelsesrådgiver til vores sygedagpengeteam fra d. 1. januar 2025 til at varetage opgaverne med sygemeldte borgere i de første 22 uger af sygemeldingsperioden. 

Da ændringerne i forbindelse med den nye sygedagpengelov er ny for alle, får du en unik mulighed for at blive en del af en fælles læringsproces, hvor vi alle starter fra samme udgangspunkt og arbejder sammen for at skabe de bedste muligheder for borgerne. 

Vi forventer, at du:

  • er uddannet enten socialrådgiver eller socialformidler
  • har kendskab til området og til arbejdet med sygedagpenge
  • arbejder struktureret og har flair for administrativt arbejde
  • har gennemslagskraft, er konsekvent, kan tage beslutninger og føre dem ud i livet
  • kan indgå positivt i et samarbejde – såvel internt som eksternt – men også, at du er i stand til at arbejde selvstændigt
  • har et arbejdsmarkedsrettet fokus, hvor du i sagsbehandlingen altid tager udgangspunkt i, at målet er tilbagevenden til selvforsørgelse

Lidt om os
I Ikast-Brande Kommune lægges der vægt på værdierne dialog, tillid og ansvarlighed.

Afdelingen Sygefravær og Jobfastholdelse består af 34 engagerede beskæftigelsesrådgivere, fastholdelseskonsulenter og jobkonsulenter.

Foruden sygedagpenge, varetager afdelingen opgaver vedrørende:

  • Jobafklaringsforløb
  • Fleksjobansatte
  • Revalidering

Du bliver en del af Team U/22 uger, hvor teamet består af i alt 9 beskæftigelsesrådgivere samt 1 faglig koordinator. Der er en ugentlig fælles faglig sparring, men der er altid mulighed for sparring med kolleger og faglig koordinator udover den faste sparring. Der er et stort fokus på, at vi aktivt hjælper hinanden med opgaverne og har et godt fællesskab. 

Der er fokus på trivsel i afdelingen, bl.a. ved løbende personalearrangementer af forskellig art. Vi har fx et arrangement i juletiden, hvor vi synger julesange og trækker en gave hver morgen i december. Der er også mulighed for at blive en del af Personaleforeningen, hvor der også er mulighed for deltagelse i forskellige arrangementer med sine kolleger, men også arrangementer med familien. 

Afdelingen vægter udvikling højt, og der er fokus på løbende faglig opkvalificering. Der er mulighed for at afprøve forskellige modeller til arbejdet, og ledelse og kolleger er åbne for forslag til forandringer. 

I Arbejdsmarkedsafdelingen i Ikast-Brande Kommune arbejder vi resultatorienteret sammen med borgere og virksomheder. På tværs af afdelinger arbejder vi således for, at alle borgere – der kan – skal i job og uddannelse.

Du kan se mere om, hvad stillingen kan byde på i videoen her

Lidt om dine arbejdsopgaver:
Dine arbejdsopgaver bliver:

  • Opfølgningssamtaler, samt udarbejdelse af opfølgningsplaner
  • Udarbejdelse af revurderingsskriv
  • Gøre enkelte sager klar til rehabiliteringsteamet (rehabiliteringsplan mv.)
  • Råd og vejledning i forbindelse med sygedagpenge
  • Iværksætte revalidering
  • Visitering til aktiviteter (praktikker, Nyorientering, mentorstøtte mv.)
  • Bruge dig selv til tæt kontakt med borger, og dermed opnå hurtigere tilbagevenden til arbejdsmarkedet.
  • Samarbejde med afdelingens fastholdelseskonsulenter
  • Selvstændig sagsstamme på ca. 50 sager

Vi tilbyder:

  • Et stærkt team med engagerede kolleger, der støtter hinanden i løsningen af opgaverne og har et godt fagligt fællesskab med en fri og humoristisk omgangstone.
  • En arbejdsplads med stor respekt for hinandens forskelligheder og faglighed, hvor vi tror på, at forskelligheder styrker os som fagligt team. 
  • Frihed under ansvar med fleksible arbejdstider, som giver mulighed for at finde en balance mellem arbejde og privatlivet, herunder 1 ugentlig hjemmearbejdsdag samt mulighed for brug af fleks. 
  • Attraktive løn- og ansættelsesforhold. 

Løn- og ansættelsesforhold
Stillingen har en ugentlig arbejdstid på 37 timer.

Tiltrædelse hurtigst muligt – dog senest 01.01.2025.
Ansættelse sker på overenskomstmæssige vilkår, og løn fastsættes efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation og ud fra principperne i ”Ny løn”.

Ved behov for yderligere oplysninger kan afdelingsleder Nels Torup, tlf. 9960 3901 kontaktes eller faglig koordinator Regina Klippert, tlf. 9960 3903.
 

Ansøgningsfrist: mandag den 25. november 2024, kl. 8.00.

Samtaler afholdes onsdag den 27. november 2024. 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ikast-Brande Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Ikast-Brande Kommune, Rådhusstrædet 6, 7430 Ikast

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-11-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6141270

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet