Jobkonsulent til Danmarks bedste erhvervskommune

Profilbillede
dato

Vi søger en jobkonsulent, der vil med på vinderholdet og i samarbejde lykkes med kerneopgaven, som er at skabe forandring i borgernes liv i retning mod arbejdsmarkedet og sikre virksomhederne kvalificeret arbejdskraft. 

Vores mål er, at borgerne i videst muligt omfang finder fodfæste på arbejdsmarkedet og kommer i job og småjob. Som jobkonsulent spiller du en afgørende rolle i den direkte beskæftigelsesrettede indsats, og din tro på, at du lykkes i samspil med borgere, virksomheder og kolleger skinner igennem. Det er altafgørende at du er respektfuld, evner at motivere og fokuserer på borgernes ressourcer. 

Du bliver en del af et team, som skal samarbejde med flere af Jobcentrets afdelinger om at skabe plads på arbejdsmarkedet for borgere, der har brug for ekstra støtte på vejen. Du skal sammen med borgere og deres sagsbehandlere finde de gode veje, og i teamet skal du arbejde sammen med engagerede kolleger, der vil værdsætte din lyst til udvikling, sparring og teamsamarbejde.

Opgaver:

  • Opsøgende virksomhedskontakt med henblik på udplacering af borgere i job/småjob og virksomhedspraktik
  • Jobmatch og udvikling af borgernes arbejdsevne 
  • Løbende opfølgning på virksomhedspraktikker med henblik på sikring af progression
  • Udarbejdelse af skriftlige arbejdsevnebeskrivelser
  • Administrative opgaver
  • Udvikling og afprøvning af nye metoder og indsatser i samspil med rådgivere og jobkonsulentkolleger

Vi forventer:

  • Du har erfaring med funktionen eller målgruppen.
  • Du er resultatorienteret og kommunikerer tydeligt i skrift og tale med alle samarbejdspartnere
  • Du har kendskab til det lokale arbejdsmarked og gerne et godt virksomhedsnetværk
  • Du arbejder struktureret, har gode IT-kompetencer og flair for skriftligt og administrativt arbejde
  • Du er tillidsfuld, professionel og sætter en ære i at finde løsninger i ethvert samarbejde
  • Du arbejder selvstændigt og samtidig er du en engageret holdspiller
  • Du har kørekort og egen bil til rådighed

Vi tilbyder:

  • En spændende og dynamisk arbejdsplads med fokus på handling og resultater
  • Et godt fællesskab med en positiv og fri omgangstone 
  • Et udviklings- og læringsorienteret miljø med fokus på faglig sparring og opkvalificering
  • Indflydelse på egen arbejdstilrettelæggelse og hverdag 
  • Et mindset som mental frikommune hvor nye og kreative ideer er velkomne      

Løn- og ansættelsesforhold:

Der er tale om en fuldtidsstilling med en ugentlig arbejdstid på 37 timer. I første omgang er ansættelsen tidsbegrænset til 31. december 2024 med mulighed for forlængelse og fastansættelse.
Ansættelse sker på overenskomstmæssige vilkår, og løn fastsættes efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation og ud fra principperne i ”Ny løn”. 

Ansøgningsfrist: Onsdag den 8. maj 2024 kl. 08:00. 

Ansættelsessamtaler: Forventes afholdt onsdag den 15. maj 2024.

Stillingen ønskes besat snarest muligt. 

Yderligere oplysninger om stillingen, kan fås ved henvendelse til Arbejdsmarkeds- og borgerservicechef Charlotte Gye Sørensen på tlf. 9960 4201 eller faglig koordinator Svend Østergaard på tlf. 9960 4188. 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ikast-Brande Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Ikast-Brande Kommune, Rådhusstrædet 6, 7430 Ikast

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-05-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6036006

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet