BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vores fælles kerneopgave er, at skabe forandring i borgernes liv i retning mod arbejdsmarkedet og sikre virksomhederne kvalificeret arbejdskraft. Vi ønsker at afprøve en ny metode, der tager afsæt i at borgeren så vidt muligt kun er tilknyttet én person i jobcentret. Vi søger derfor en ny kollega, der har erfaring og mod på opgaven med både at være rådgiver, mentor og jobkonsulent. Målgruppen vil som udgangspunkt være aktivitetsparate kontantmedhjælpsmodtagere.
Vi forventer at tage afsæt i tænkningen omkring IPS (individuelt planlagt job eller uddannelse med støtte) og tilgangen ”Place first, then train”. Vi er på nuværende tidspunkt i en undersøgende fase, hvor vi er nysgerrige på, hvordan vi skal gribe det an og sigter mod en bred involvering i jobcentret for at få indsatsen bedst muligt forankret. Du vil få mulighed for, at blive inddraget i processen frem mod tiltrædelse i jobbet.
Vores mål er, at borgerne i videst muligt omfang finder fodfæste på arbejdsmarkedet og kommer i job og småjob. Du spiller en afgørende rolle, og din tro på, at du lykkes i samspil med borgere, virksomheder og kollegaer skinner igennem. Det er altafgørende at du er imødekommende, ordentlig og anerkendende.
Du har en beskæftigelsesfaglig tilgang, hvor du skaber mening sammen med borgeren. Du skaber naturligt relationer, formår at arbejde helhedsorienteret og formår at samarbejde på tværs – også når det bliver komplekst. Du har god erfaring med, at motivere borgerne og bygge på deres erfaringer, styrker og ressourcer.
Afdelingen forestår indsatsen for job – og aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år, dagpengemodtagere, integrationsindsatsen, ressourceforløb, mentorkorpset og virksomhedsservice. Vi er en ny sammensat afdeling på ca. 35 medarbejdere, så du vil få mulighed for at være med til at præge vores nye fælles kultur. Du skal være indstillet på, at du periodevis også kan være tilknyttet andre afdelinger i jobcentret, der har brug for dine brede kompetencer.
Opgaver:
- Jobrettede og motiverende samtaler, herunder råd og vejledning
- Igangsætning af virksomhedsrettede indsatser, herunder sikre det rette jobmatch og opfølgning herpå.
- Koordinering af indsatser på tværs
- Iværksætte og lede møder på virksomheder, Rusmiddelcentret, Psykiatrien, praktiserende læge, eksterne samarbejdspartnere osv.
- Agere mentor før og under virksomhedsrettede indsatser
- Udarbejde rehabiliteringsplaner og følge borgere til rehabiliteringsmøde
- Administrative opgaver i form af journalføring efter møder, indhentning af lægeattester, indkaldelse til samtaler
- Udvikling og afprøvning af nye metoder og indsatser i tæt samspil med kolleger
Vi forventer:
- Du har en faglig relevant uddannelse og efteruddannelse, der matcher stillingen
- Du har erfaring som sagsbehandler, virksomhedskonsulent og mentor
- Du har stor erfaring med at arbejde tværfagligt og koordinerende fra en lignende stilling
- Du udviser tro på, at det kan lykkes at få borgerne i småjob/job eller uddannelse
- Du er tillidsfuld, professionel og sætter en ære i at finde løsninger i ethvert samarbejde
- Du er inspirerende - og med på at nytænke og udvikle vores tilgange og indsatser
- Du er resultatorienteret og kommunikerer tydeligt i skrift og tale
- Du arbejder struktureret, har gode IT-kompetencer og flair for skriftligt og administrativt arbejde
Vi tilbyder:
- En spændende og dynamisk arbejdsplads med fokus på handling og resultater
- Et mindset som mental frikommune hvor nye og kreative ideer er velkomne
- Et godt arbejdsfællesskab med en positiv og fri omgangstone
- Et udviklings – og læringsorienteret miljø med fokus på faglig sparring
- Indflydelse på egen arbejdstilrettelæggelse og hverdag
Løn- og ansættelsesforhold:
Der er tale om en fuldtidsstilling med en ugentlig arbejdstid på 37 timer.
Ansættelse sker på overenskomstmæssige vilkår, og løn fastsættes efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation og ud fra principperne i ”Ny løn”.
Ansøgningsfrist: Tirsdag den 29. august 2023
Ansættelsessamtalerne afholdes den 5. september 2023.
Stillingen ønskes besat pr. 1. januar 2024.
Yderligere oplysninger om stillingen, kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Christina Würts 99 60 39 51 eller faglig koordinator Charlotte Laursen 99 60 42 22.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ikast-Brande Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Ikast-Brande Kommune, Rådhusstrædet 6, 7430 Ikast
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 29-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://ikast-brande.career.emply.com/ad/helhedsorienteret-beskaeftigelseskonsulent-til-danmarks-erhvervskommune/5kg08q/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5896861